Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A magyar főúthálózat a 70-es, 80-as években épült ki, de azt nem az azóta megnövekedett forgalomra tervezték. Jó példa erre az M1-es autópálya, amelyen naponta 80 ezer személyautó, teherautó és autóbusz közlekedik. Az autópálya Budapest és Győr között egy 90 kilométeres szakaszon teljesen elhasználódott - olvasható az Euronews oldalán.

A több gépjármű ugyanakkor nagyobb adóbevételt is jelent. Több súlyadó folyik be, több a bevétel a benzinárba épített adókból és az autópályák mellett főutak is fizetősek lettek az elmúlt 8 évben.

Az M1-es és az M3-as egyes szakaszainak állapota nem tükrözi azt, hogy jelentős bevételei származnak az államnak a közlekedésből, de nem tükrözik azt sem, hogy közútfejlesztésre hatalmas összegeket kapott az ország az Európai Uniótól a 2004-es csatlakozás óta - mondta Zách Dániel a Totalcar újságírója, közlekedési szakértő.

A 10 napos autópálya-matrica díját októbertől több mint 15 százalékkal emelik, és jövőre drágul az e-útdíj is.

ITM: Rendszeresek az ellenőrzések

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a hídak forgalmától függően akár hetente hídellenőrzéseket tart, fél évente minden esetben hídszemlét, évente pedig hídvizsgálatot végez - közölte korábban az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). A hazai finanszírozású 100 milliárd forintos útfelújítási program keretein belül az idén nagyobb volumenű hídfelújítási program indult el, a hídfelújítási munkálatok a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útkorszerűsítési programjainak részét képezik - közölték.