A portál cikke szerint az esetleges drágulás mögött az áll, hogy január elsejétől a hatósági vizsgaállomások nem foglalkoznak a személyautók időszakos műszaki vizsgálatával, azokat csak a a Nemzeti Közlekedési Hatósággal szerződött magánvállalkozóknál lehet elvégeztetni. Bár a vizsgadíj nem változott, továbbra is 16 290 forint, a vállalkozók maguk határozzák meg, hogy ezen felül milyen haszonkulccsal dolgoznak.

Bár eddig is voltak drágábban dolgozó magánvállalkozók a rendszerben, aki spórolni akart, és nem sajnálta az idejét például a Mozaik utcai sorban állásra, biztosan megúszhatta 16 290 forintból a vizsgát, mostantól viszont keresnie kell egy vállalkozót.

QP | Quality Placement

Az előminősítő vizsga is drágíthat

Nem törvényszerűen, de felfelé lökheti az árakat, hogy januártól már csak olyan autók kerülhetnek a vizsgabiztosok elé, amelyek átestek egy úgynevezett előminősítő vizsgán.  Ezen tulajdonképpen azt ellenőrzik, hogy van-e az autónak olyan hibája, amely esetleg bukást okozna élesben. Áremelésre esetleg a hivatalosan is kommunikált kötelező jelleg miatt szánhatják el magukat a vállalkozók: az autósok közül eddig sokan nem is tudták, hogy végeznek ilyen munkát, most külön felhívhatják rá a figyelmet, és ezzel a lendülettel érvényesíthetik az árban.

Az Origo szerint ugyanakkor ez a drágulás is csak esetleges az erős verseny miatt.

Eltűnnek a matricák

Hivatalosan a bürokráciacsökkentés jegyében lépett életbe az az intézkedés, hogy az időszakos (azaz a kétévente esedékes) műszaki vizsgák után az idei évtől már nem ragasztanak színes matricákat a hátsó rendszámra,  amik a környezetvédelmi besorolást, illetve a műszaki vizsga lejáratát jelzik.

A besorolási kategóriák ettől függetlenül megmaradtak, csak nem lesz olyan egyszerű dolga a rendőrségnek kiszedni a forgalomból a lejárt műszakíjú kocsikat. Újítás viszont, hogy hamarosan a traffipaxok is képesek lesznek ezt figyelni, vagyis a büntetés automatikusan mehet az üzembentartóknak.