Iparági becslések szerint a teljes pótalkatrészpiacon kínált termékek valamivel több, mint 40 százaléka számít kockázatosnak, mivel ellenőrizetlen forrásból származik. A pótalkatrészpiacnak a 10-15 százalékát teszik ki a különböző fékalkatrészek - ezen belül is leginkább a féktárcsák, fékdobok, fékbetétek. Az éves szinten eladott 300-350 ezer fékalkatrész 5-7 milliárd forintos forgalmat jelent és döntő részben nem regisztrált szereplőkön keresztül zajlik.
A többnyire online kereskedelmi csatornákon keresztül forgalomba kerülő termékek a baleseti kockázatokon és környezetvédelmi veszélyeken túl komoly anyagi károkat is okoznak az autótulajdonosoknak.
A gépkocsikkal kapcsolatos javítások 15-20 százaléka a fékberendezés valamely elemét, legtöbbször a forgó-kopó fékalkatrészeket (fékbetét és féktárcsa együttesét, a dobfékek alkatrészeit, a gumi és fém fékcsöveket, munkahengereket és azok gumi elemeit, valamint az elektronikus alkatrészegységeket) érintik - írta közleményében a HENT.
Legolvasottabb

Újabb 199 embert halt meg, ezer alatt a lélegeztetőgépen lévők száma

Mélyen meghajolt a kormány Brüsszel előtt

Érkezik a nagy zuhé, keddre elsőfokú figyelmeztetés van érvényben

Szputnyik, Astra, Pfizer, Sinopharm: mindegyik megfelelő védettséget ad egy szerb kutatás szerint

Újabb oltásra lehet szükségük a kínai vakcinával oltottaknak

Alakul a nagy brexitkatasztrófa

Ez a legrosszabb hét a járvány kitörése óta, két ország húzta a számokat

Követelik a tokiói olimpia lemondását, komoly a baj
