Minden budapesti „kapna” egy négyzetméternyi extra zöldfelületet, így az egy főre jutó budapesti zöldterület hat négyzetméterről hétre nőne, tíz év alatt a jelenlegi 999 hektárról 1225 hektárra bővítenék a parkok területét - mondta az új zöldfejlesztési stratégiáról Bardóczi Sándor, Budapest fő tájépítésze egy szerdai háttérbeszélgetésen a Népszava tudósítása szerint. A kormány és a főváros zöld-ügyekben kivételesen jó a munkakapcsolatban van egymással, az állami és a fővárosi elképzelések 90 százalékban fedik egymást. Igazi konfliktus főként a Városliget átalakításában van köztük.

Nincs vita a Gellérthegy közparkjának felújításáról, 3,3 milliárdot költenének a rendbetételére, amelybe a hegy faállományának megújítása mellett többek között futókör és tanösvény létesítés, a közvilágítás fejlesztése, a kilátópontok kialakítása és a támfalak, lépcsők burkolatok javítása szerepel. A főváros támogatja a turistabuszok kitiltására vonatkozó I. kerületi önkormányzati javaslatot is, de ennek feltételéül szabja a sikló megépítését, ami közlekedési eszköz lenne és nem látványosság. Ebben és a Citadella rekonstrukciójával kapcsolatban nincs egyetértés a felek között – mondta Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes.

QP | Quality Placement

A főváros nem presztízs beruházásokban gondolkodik, hanem apró, esetenként kevésbé látványos, de olcsóbb és gyakorta sokkal hatékonyabb projektekben. Ilyen például az emlékerdő, amelyet a fővárosi temetőkben alternatív temetkezési helyszínként alakítanának ki, ahol a sírhely egy fa lenne, ez szimbolizálná az elhunytat. Bardóczi Sándor szerint erre lenne igény nálunk is.

A főváros 2030-ig legalább 40 százalékkal csökkentené a szén-dioxid-kibocsátást. A Greenpeace szerint ez nem túl ambiciózus cél, de a főosztályvezető szerint ennyi a reális. Ennek eléréséhez 1500 milliárd forint uniós támogatásra van szükség. Az elkövetkező évtized céljai között szerepel minden harmadik lakás energetikai korszerűsítése, 10 millió négyzetméter új napelemrendszer a fővárosi háztetőkön és a fővárosi autósok 30 százalékának alternatív közlekedési eszközre való átültetése.