Emberemlékezet óta nem volt ilyen rossz idő a Balaton-parton – értékelte a NAPI Gazdaság kérésére a 2005-ös strandszezont Tóth Béla, a Balatontourist marketingigazgatója. Amikor jó idő volt, látogatói rekordok dőltek meg, és a nagyobb fürdőzőhelyek zsúfoltsága miatt a kis strandok is megteltek vendégekkel. A többnapos esőzések azonban a víz lehűlésével jártak, ami főleg a hazai turistákat riasztotta el. Így komoly veszteségeket könyvelhettek el az elsősorban a magyar fürdőzőket váró büfék és vendéglátóhelyek is. Ezeken a helyeken már a szezonban is gyakori jelenséggé vált a személyzet leépítése. A tavalyi év után azt hittük, nem lehet rosszabb idő, de tévedtünk – csatlakozik a Balaton-partiakhoz Vándor Ottóné, a Pápai Várkertfürdő értékesítési referense. Amikor sütött a nap, megtérült a marketingbe fektetett energia és költség, de a mostoha időjárás miatt nem sikerült túlszárnyalnunk a 2004-es évet, ami szintén nem volt rózsás. Pozitívum, tette hozzá a értékesítési vezető, hogy a tapasztalatok szerint a fürdő 50 kilométeres vonzáskörzete 150-200 kilométeresre nőtt; gyakori a budapesti, soproni, miskolci vendég is. A mezőkövesdi Zsóry fürdőben a július–augusztusi hétköznapokon megszokott 3000 ember helyett átlagosan ezren fordultak meg a strand területén. Tavaly legalább a július–augusztus jól sikerült – mondta a NAPI Gazdaságnak Kovács József, a Mezőkövesdi Városgazdálkodási Rt. vezérigazgatója. Idén az egyhetes júliusi kánikulán kívül gyakorlatilag nem volt strandidő, tette hozzá. A külföldiek vendégszámát illetően elérték a 2004-es mértéket Mezőkövesden; elsősorban Németországból érkeztek a nyaralók, de említésre méltó a lengyelek és a szlovákok száma is. A kedvezőtlen nyári időjárás a csúszda- és élményparkok forgalmát is jelentősen visszavetette. A mogyoródi Aquarénában például eddig a teljes idényre tervezett vendégszám hatvan százaléka jött össze. Így százmilliós nagyságrendű bevételkiesést okozott a rossz idő, miután 180 ezer belépőjegy helyett mindössze 82 ezer darabot értékesítettek – mondta a lapnak Laczkovszky András ügyvezető igazgató. A hajdúszoboszlói Aquaparkban tavaly óta jelentősen, 3600 forintról 2000 forintra csökkent a napi belépőjegy ára, ennek ellenére itt is megcsappant a forgalom. A Hajdúszoboszlói Gyógyfürdő Rt. a strandfürdővel, a gyógyszolgáltatással és más üzletágakkal együtt kezeli a csúszdaparkot, ezért nincs adat az Aquapark forgalmára vonatkozóan, de összességében az előző évhez képest 3 százalékos árbevétel-kieséssel számolnak – nyilatkozta a lapnak Kircsi Lajos, a cég gazdasági igazgatója. A naptejpiacon egyelőre nem érzékelik a rossz idő hatásait, ugyanis a május végi, június eleji kánikula miatt a szezon kezdete kimagasló eredményeket hozott. A júliusi és augusztusi rossz idő visszaesést hozott ugyan, de összességében még így is fejlődés tapasztalható a tavalyi évhez képest – mondta lapunknak Pauler Péter a Drogerie Markt Kft. marketingmenedzsere. A tavalyi évhez képest jelentős, 41 százalékos növekedést ért el az Ambre Solaire is. Valószínűleg a jövő évi forgalmat befolyásolja majd a rossz idő, mivel a nyár elején vásárolt napozószereket nem használják el, csak a következő évben – véli Hajnal Gábor, a L’Oreal Magyarország Kft. termékmenedzsere. A fürdőruhapiac forgalma független a időjárástól, a szezon már márciusban elindul, sokan ugyanis már tavasszal megveszik az úszódresszüket, vagy a nyár végi akciók során vásárolnak újat – mondta lapunknak Szikora Szilvia, a Triumph marketingmenedzsere. Az Aranypók Teréz körúti üzletében viszont az a tapasztalat, hogy rosszabb az idő esetén visszaesik a kereslet a fürdőruhák iránt.