Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A múlt év végén 42 633 zöld rendszámos autó volt forgalomban Magyarországon, ez 57 százalékos növekedést jelent éves szinten - közölte Jövő Mobilitása Szövetség. 

A tisztán elektromos autók száma pedig 72 százalákkal 21 544-re emelkedett. (Zöld rendszámot a villanyautók mellett a konnektorról tölthető - plug in hibrid - autók egy része kaphat.) 

A Jövő Mobilitása Szövetség felméréséből pedig kiderül, hogy a magyarok 69,3 százaláka vezetett már elektromos járművet és a megkérdezettek 41,3 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a következő autója már elektromos lesz. 

A villanyautók elterjedésének egyik gátja - amellett, hogy viszonylag drágák -, hogy nemzetközi szinten kevés az áramkút, legalábbis sok országban hiányos a töltőhálózat az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) tavaly ősszel publikált adatai szerint. 27 EU-tagállamból 18-ban átlagosan kevesebb, mint öt áramkút jut 100 kilométerre és csak négy olyan ország van, amelyben átlagosan több mint tíz helyen lehet elektromos áramot tölteni a villanyautókba.

 

Az élen Hollandia áll, ahol átlag 47,5 töltő található 100 kilométerenként, a második helyen Luxemburg következik 34,5-tel, a harmadikon Németország 19,4-gyel, a negyediken Portugália 14,9-cel, az ötödiken Ausztria 6,1-gyel. A sereghajtók. Görögország, Lengyelország, Lettország, Litvánia és Románia, ahol 0,2-0,5 ez a szám. Ez azt jelenti, hogy ezekben az országokban 200-250 kilométert kellene autóznia a villanyautó-tulajdonosnak, hogy találjon egy helyet, ahol feltöltheti autója akkumulátorait, ami enyhén szólva nem ösztönzi az autósokat elektromos meghajtású autó vásárlására. Magyarországon egy árnyalatnyival jobb a helyzet, a mutató értéke ugyanis 0,6.