A BKK már 2018-ban beszerzett 10 szóló és 11 csuklós trolibuszt a Solaris-©koda gyártótól. A trolibusz-közlekedés üzembiztos és gazdaságos üzemeltetéséhez ugyanakkor megfelelő felsővezeték-hálózat is szükséges. Ennek része a mostani felhívás.

Az M3-as metró középső szakaszának felújítása során a 72M jelzésű trolibusz már 2020 ősze óta - ideiglenes jelleggel - az Orczy tér felől érkezve, a Baross utca-Szabó Ervin tér-Üllői út útvonalon, önjáró üzemmódban éri el a Kálvin teret, majd halad tovább a Múzeum körúton a Bajcsy Zsilinszky út irányába.

QP | Quality Placement

A fejlesztés részeként a Baross utcai - jelenleg használaton kívüli - troli-felsővezetéket ismét bekötik a hálózatba. Az elektromos terhelésnövekedés miatt fejlesztik a villamos betápláló kábeleket, új felsővezeték-szakaszokat építenek, a Kálvin téren új felsővezetéktartó oszlopokat telepítenek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat pedig megerősítettre cserélik.

A fejlesztésnek köszönhetően hosszú, átszállásmentes és állandó trolibuszkapcsolat jöhet létre az Orczy tér-Kálvin tér-Deák Ferenc tér-Zugló vasútállomás útvonalon - írja a közlekedési cég.

Sikeres közbeszerzési eljárás esetén a munkák várhatóan 2021 negyedik negyedévében fejeződnek be.

A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3,891 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 3,99 milliárd forint.

A
Kép: