A Főpolgármesteri Hivatalt szűkszavú válasza szerint „a téma jelenleg nincs napirenden” - számolt be a napilap. A kérdést az teszi aktuálissá, hogy a Levegő Munkacsoport most aláírásgyűjtéssel próbálja lépésre kényszeríteni a fővárost.

A városi útdíj és a behajtási díj ugyanis nem egyszerűen egy sarc, hanem forgalomszabályozási eszköz is. Célja az autóhasználat fűnyíróelvszerű csökkentése, vagy a forgalom elterelése.

QP | Quality Placement

A budapesti dugódíj bevezetését még Demszky Gábor vezetése alatt vállalta a főváros, a 4-es metró EU-támogatásának feltételeként. Eredetileg 2013-ban kellett volna bevezetni, Tarlós Istvánnak viszont két cikluson keresztül is sikerült kihúznia magát a feladat alól, sőt sosem mulasztotta el megjegyezni, hogy a dugódíjjal nem ért egyet. Karácsony Gergely azonban az adónem ideiglenes bevezetését ígérte főpolgármester-jelölti programjában, ahogy azt is, hogy a dugódíj hosszú távú sorsáról – a próbaidőszak után – népszavazáson dönthetnek a budapestiek.

Eddig azonban semmilyen lépés nem történt.

Igaz, a kormány 2020 végén megtiltotta az önkormányzatoknak, hogy emeljenek az útdíjaikon, illetve újakat vezessenek be a veszélyhelyzet idején, azonban a rendelet 2021 végéig van érvényben.