A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. szombaton közzétette hivatalos oldalán az új fővárosi közlekedésbiztonsági stratégia társadalmi egyeztetésre szánt változatát. Vagyis ez azt jelenti, hogy a közlekedésbiztonsági stratégia szövegét a BKK weboldalán most bárki véleményezheti.

A terv célja, hogy az uniós irányelveknek megfelelően 2030-ig megfelezzék, 2050-re pedig nullára csökkentsék Budapesten a halálos közúti balesetek számát.

A közlekedésbiztonsági stratégia többek között tartalmazza, hogy a főváros legalább száz helyszínén új sebességmérő kamerákat kellene elhelyezni.

Ezen túl számos budapesti helyszínen csökkentenék a sebességhatárokat, mégpedig úgy, hogy kétszeresére növelnék a védett lakóterületek – a 30-as és a lakó-pihenő övezetek – kiterjedését.

Mindemellett az új közlekedésbiztonsági stratégia arról is ír, hogy alacsonyabb sebességhatárok jöhetnek a belvárosban: a Hungária-gyűrűn belül maximum óránkénti 50 kilométeres, a Nagykörúton és azon belül maximum óránkénti 40 kilométeres sebességhatár bevezetését javasolják.

Jelezték: Budapesten 5240 gyalogátkelőhely található, ezeknek több mint a felét az elmúlt három évben felújították. Ezt a programot azonban folytatni kell, így néhány éven belül elérhető, hogy Budapesten minden gyalogátkelőhely kifogástalan állapotban legyen.

A következő lépés a közlekedésbiztonsági stratégia nyilvános vitája, majd annak lezárulta után dönthet a végleges javaslatról a Fővárosi Közgyűlés.