Business Talks '24
Üzleti konferencia
Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!
jegyét most.
A Magyar Autóklub szerint valóban fontos a forgalomcsökkentés egy zöldebb, tisztább, minél élhetőbb város elérése érdekében, azonban ez nem járhat - szerintük kizárólag - az autósok érdeksérelmével.
Ezért a következő javaslatokat teszik:
Kapcsolódó
- Építsék meg az M0 hiányzó szakaszát.
- Ne legyenek a belvárosban forgalomgeneráló beruházások (iroda-, lakás-, üzletközpont-építés).
- Előnyben kell részesíteni a forgalmat a felszín alá terelő és a forgalom folyamatosságát biztosító további alternatív megoldásokat, ezek sorában például a gyalogjárdák célszerűbb felhasználását.
- Vezessenek nyilvántartást a kerékpárosokról és kötelező legyen a felelősségbiztosítás megkötése.
Ezek mellett Budapest vezetésének is küldtek javaslatokat:
- Felül kell vizsgálni a lámparendszerek áteresztőképességét, a forgalmi rendszereket és azokat optimalizálni kell a gépjármű-közlekedés szempontjait is figyelembe véve.
- Több P+R parkoló kellene
- Támogassák az otthoni munkát, terjesszék az elektronikus ügyintézést
- Felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni a járványhelyzetet kihasználva ötletszerűen kialakított kerékpársávok jelentős részét. Többségük káros, fokozza a balesetveszélyt, a károsanyag kibocsátást és társadalmi feszültséget keletkeztet, ami a rossz idő beálltával elviselhetetlenné válhat. Az élhető város modellje nem érhető el önmagában a kerékpáros közlekedés autóforgalom hátrányára történő támogatásával.
- A kerékpáros közlekedést annak támogatása mellett annak volumene és a mobilitásban betöltött szerepe (az autóklub szerint ez 2 százalék) arányában kell kezelni.
- Többet kell ellenőrizni a kerékpárosokat és elősegíteni az oktatásukat.
- Aki leteszi az autóját, kapjon kedvezményt a BKK járatain.
- Épüljön több mélygarázs a belvárosban.
A Magyar Autóklub sérelmezi, hogy a kerékpársávok kialakításakor nem vették figyelembe a szervezet véleményét, szemben más civil szervezetekkel, pedig a többi szervezeteknek "feltehetően együttesen sincs annyi tagja, mint a MAK budapesti fizető tagsága" - fogalmaznak.