Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Magyar Autóklub szerint valóban fontos a forgalomcsökkentés egy zöldebb, tisztább, minél élhetőbb város elérése érdekében, azonban ez nem járhat - szerintük kizárólag - az autósok érdeksérelmével.

Ezért a következő javaslatokat teszik:

  • Építsék meg az M0 hiányzó szakaszát.
  • Ne legyenek a belvárosban forgalomgeneráló beruházások (iroda-, lakás-, üzletközpont-építés).
  • Előnyben kell részesíteni a forgalmat a felszín alá terelő és a forgalom folyamatosságát biztosító további alternatív megoldásokat, ezek sorában például a gyalogjárdák célszerűbb felhasználását.
  • Vezessenek nyilvántartást a kerékpárosokról és kötelező legyen a felelősségbiztosítás megkötése.

Ezek mellett Budapest vezetésének is küldtek javaslatokat:

  • Felül kell vizsgálni a lámparendszerek áteresztőképességét, a forgalmi rendszereket és azokat optimalizálni kell a gépjármű-közlekedés szempontjait is figyelembe véve.
  • Több P+R parkoló kellene
  • Támogassák az otthoni munkát, terjesszék az elektronikus ügyintézést
  • Felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni a járványhelyzetet kihasználva ötletszerűen kialakított kerékpársávok jelentős részét. Többségük káros, fokozza a balesetveszélyt, a károsanyag kibocsátást és társadalmi feszültséget keletkeztet, ami a rossz idő beálltával elviselhetetlenné válhat. Az élhető város modellje nem érhető el önmagában a kerékpáros közlekedés autóforgalom hátrányára történő támogatásával.
  • A kerékpáros közlekedést annak támogatása mellett annak volumene és a mobilitásban betöltött szerepe (az autóklub szerint ez 2 százalék) arányában kell kezelni.
  • Többet kell ellenőrizni a kerékpárosokat és elősegíteni az oktatásukat.
  • Aki leteszi az autóját, kapjon kedvezményt a BKK járatain.
  • Épüljön több mélygarázs a belvárosban.

A Magyar Autóklub sérelmezi, hogy a kerékpársávok kialakításakor nem vették figyelembe a szervezet véleményét, szemben más civil szervezetekkel, pedig a többi szervezeteknek "feltehetően együttesen sincs annyi tagja, mint a MAK budapesti fizető tagsága" - fogalmaznak.