A Levegő Munkacsoport becslése szerint évente mintegy 2500 idő előtti halálozás és 200 ezer megbetegedés történik Budapesten, amiben szerepe van a rossz levegőnek. „Számtalan szív- és keringési elégtelenség, az asztma és a tüdőrák kialakulása is erre vezethető vissza”.
A szervezet szerint a rossz levegőért részben a jelentős járműforgalom a felelős, ezért útdíjat bevezetését szeretnék elérni. Javaslatuk szerint a fővárosi útdíj hasonlóképp működne, mint a tehergépkocsikra kivetett úthasználati díj - írja a Telex.
Ennek mértéke négy tényezőtől függ: a megtett út hosszától, a jármű levegőszennyezési tulajdonságaitól, a jármű tengelyterhelésétől és az adott útvonaltól. A városi útdíj esetében egy ötödik tényező lehetne a napszak, például éjszaka kevesebbet kellene fizetni, mint csúcsidőben.
Legolvasottabb

Bajban a legnagyobb orosz autógyártó: leáll a Lada-gyár

Egyesül a két magyar bank, erre figyeljen, ha náluk van számlája

Pusztító baktérium jelenlétét igazolta a Nébih, több vármegyében is ott van

Újabb besorozási hullámtól remegnek az orosz civilek

Ne közlekedjen rutinból: több vonalon is változik a menetrend
