Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Az Országgyűlés költségvetési és pénzügyi bizottsága a 2004-es adó- és járulékszabályozáshoz benyújtott módosító javaslatok közül tegnap egyhangúan elvetette Hegyi Gyula szocialista képviselő 40 százalékos szja-kulcs bevezetésére irányuló indítványát. A bizottság – szemben az eredeti javaslattal – öt forintról nem tizenkettőre, hanem csak nyolcra emelné a bor literenkénti jövedéki adóját. A sok vitát kiváltó környezetterhelési díjhoz benyújtott módosítások támogatásáról lapzártánk után döntöttek. Információink szerint a testület elfogadja azt is, hogy az eredeti javaslattal szemben továbbra is 67,5 százalék maradjon a tanulói jogviszonnyal rendelkező diákok közlekedési árkedvezménye. Módosító indítványt nyújtott be a költségvetési javaslathoz az MSZP-s Szabó György és Jauernik István, amelyben meghatározott összeget, 50 milliárd forintot csoportosítana át a regionális fejlesztési tanácsokhoz területfejlesztési célokra. Az eredeti tervezet ugyan említi a régiókat mint bizonyos decentralizált források kezelőit, de nem számszerűsíti azt az összeget, amelyet ezek oszthatnának tovább a kistérségeknek és a településeknek területfejlesztésre. A jövő évi költségvetési tervezet általános vitájának második napja gyér ellenzéki és még gyérebb kormánypárti érdeklődés mellett zajlott le: a fő frontot a kormánypártok és az ellenzék között továbbra is az önkormányzati finanszírozás jelentette. Az MSZP részéről Jauernik István arra hívta fel a figyelmet, hogy jövőre 7,9 százalékkal, mintegy 90 milliárd forinttal bővül az önkormányzatoknak juttatott támogatások összege. Az MDF-es Gémesi György szerint ez a szám megfelel ugyan a valóságnak, de a helyhatóságok helyzete még így is lényegesen romlik az infláció, az áfaváltozások és az átruházott többletfeladatok miatt. A szintén a kisebbik ellenzéki párt soraiban ülő Font Sándor úgy vélte, hogy a kormány javaslatának hatására 2004 a falurombolás éve lesz; ennek megakadályozására szerinte többek között a 4-es metró építésének lassításával lehetne forrást találni.