Egyes cégek ugyanis amiatt is tördelik a kezüket, hogy a kapcsolódó logisztikai feladatok a kereskedők kamion­jait kötik majd le a szokásos szállítási időben. Emiatt pedig félő, hogy ahelyett, hogy a – munkaerőhiánnyal terhelt – saját fuvarkapacitás a friss rendeléseket juttatná el a boltokba, a rövidesen lejáró élelmiszereket furikázza majd a felajánlásra jelentkező szervezetekhez, és így akadályok léphetnek fel az áruellátásban - írja a Magyar Nemzet arról, hogy az élelmiszer-pazarlás visszaszorítását célzó törvény milyen hatással lehet a boltláncok életére, ezen belül az ellátásra. 

A február elején életbe lépett jogszabály szerint a 100 milliárd forintot meghaladó árbevételű boltláncoknak a 48 órán belül lejáró termékeket fel kell ajánlaniuk az erre a célra létrehozott állami cégnek. 

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára a lapnak azt mondta: "úgy alakítják ki a feltételeket, hogy ez nyilvánvalóan nem fordulhat elő a rendszer élesítése után, hiszen sem az államnak, sem a vásárlóknak nem érdeke, hogy mindeközben a hagyományos értékesítésben kiürüljenek a polcok, pultok az üzletekben. A főtitkár szerint a hatékony gyakorlat kialakítása érdekében jelenleg is zajlanak az egyeztetések, például a megszabott határidőről, az érintett termékek köréről és a logisztikai kérdésekről. Szerinte nem kell attól tartani, hogy ellátási gondok lépnének fel a rendszer elindítása után. 

A Napi.hu-nak ugyanakkor egy, a kiskereskedelmi láncok működését jól ismerő, névtelenséget kérő forrás azt mondta, hogy folynak az egyeztetések a rendszer elindításáról és működtetéséről. Forrásunk szerint problémás lehet a lejáró termékek elszállítása, ha azt a boltláncoknak kell megoldania, a mostani a munkaerő- és sofőrhiány miatt.