Élénkülni látszik a magyarországi kiskereskedelem. Júniusban 6,2 százalékkal nőtt a forgalom volumene éves szinten. Májusban 5,8 százalékos, áprilisban 9,9 százalékos volt a növekedés, utóbbiban nagy szerepet játszott a bázishatás, az, hogy a múlt év áprilisban a korlátozások miatt visszaesett a forgalom. Az év első három hónapjában pedig még negatív volt a kiskereskedelmi mutató. Összességében az év első hat hónapjában a kiskereskedelem 2 százalékos bővülés hozott össze. 

A KSH szerdán közzétett adatai szerint júniusban az élelmiszer-forgalom volumene 7,2 százalékkal, a nem élelmiszerek forgalma csak 3 százalékkal nőtt, az üzemanyagoknál pedig közel 9 százalékos volt a többlet. 

A részletes adatokból az is látszik, hogy az első félévben az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalmának volumene 1,6 százalékkal nőtt a múlt év azonos időszakához képest. Az üzemanyagok forgalma közel 3 százalékkal bővült. Jelentősen, több mint 10 százalékkal emelkedett a textil-, ruha- és cipőforgalom, az illatszerek 3, a használt cikkek 2 százalékos növekedést könyvelhettek el. A teljes piachoz képest továbbra is erős az online és csomagküldő kiskereskedelem, amely az idén hat hónap alatt 26 százalékos többletet produkált részben a járványhatás miatt.