Most szombattól, azaz május 28-tól vásárlóbarátabbá válnak - többek között - az akciós szabályok egy uniós rendelkezésnek köszönhetően Magyarországon is. 

A gyakorlatban ez részben  azt jelenti, hogy árcsökkentéskor a boltos köteles feltüntetni, hogy korábban az adott terméket milyen áron kínáltat. A korábbi ár a legtöbb esetben azt a legalacsonyabb árat jelenti, amelyet a kereskedő az adott termék esetében az árcsökkentés alkalmazását megelőző harminc napban alkalmazott. 

Ennek köszönhetően a vásárló pontosan tisztában lehet azzal, hogy ténylegesen mekkora árengedményt ad az üzlet. A szabályozás lényegében megakadályozza, hogy egy-egy kereskedő úgy akciózzon, hogy egy termékre egyszerűen magasabb árra vonatkozó, áthúzott árcímkét tesz egyik napról a másikra és az alacsonyabb árat "hívja" akciósnak. Lényeges, hogy az új árfeltüntetési szabályok nem vonatkoznak a szolgáltatásokra, és a magyar jogalkotó választása alapján a romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző termékekre (így friss élelmiszerek,pékáruk, vágott virágok).

Az új szabálycsomag az online kereskedők számára előírja, hogy tájékoztatniuk kell a fogyasztókat arról, hogy ha keresést indítanak az adott honlapon, akkor a találatok sorrendje mi alapján állt össze, melyek voltak a rangsorolás fő paraméterei (például az ár, a fogyasztói értékelések, az elérhetőség) és ezek hogyan befolyásolták a keresés eredményét. Továbbá kötelező feltüntetni, ha a találat fizetett hirdetést tartalmaz és azt is, ha a keresési eredmények rangsorában előbbre került a fizetett termék.

A Gazdasági Versenyhivatal szerint a szigorúbb rendelkezések lépnek életbe a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok törvényi szabályozásában és eddigieknél erősebben védik a fogyasztók érdekeit többek között az akciós árak feltüntetése, illetve a vásárlói értékelések és fogyasztói vélemények megjelenítésének tekintetében.