Még a futballra jellemző januári holtszezon sem lenne igazi ok arra, hogy egy barátságos, bemutató mérkőzés körül ekkora felhajtás kerekedjen. Amiért mégis, valóságos gazdasági esemény lett egy labdarúgó meccsből, az nem más, mint az a tény, hogy még mindig Lionel Messi és Cristiano Ronaldo a két legjobban eladható név a piacon.

A január 19-én, Szaúd-Arábiában, a Fahd király stadionban sorra kerülő gálamérkőzésen Cristiano Ronaldo új klubjának, az Al-Naszrnak és a szintén szaúdi Al-Hilalnak a játékosaiból álló gárda játszik Lionel Messi együttesével, a Paris Saint-Germainnel. 

Ez ám az üzlet: kétmilliós jegyigénylés, egymilliárd forintos licit egy VIP-jegyért 

Az elmúlt napok hírei arról szóltak, hogy a két sztárfutballista újabb összecsapásának reklámja remekül sikerült, hiszen az ESPN-hírügynökség forrásai szerint 170 országból már több mint kétmillió jegyigénylés érkezett a mérkőzésre.

Közben az a hír is napvilágot látott, hogy egy szaúdi üzletember 2,6 millió dollárt, mintegy egy milliárd forintot is kifizetne egy VIP-belépőért cserébe.

A szervezők leleményessége alapján, a mérkőzés bevételeinek növelése érdekében licitre bocsátották ennek a jegynek az árát. Jelenleg Musref al-Hamdinak, az AqarOne ingatlanbefektetési konzorcium ügyvezető igazgatójának az ajánlata vezet, még holnapig lehet licitálni.

Az exkluzív jegy tulajdonosa részt vehet a mérkőzést követő ünnepi találkozókon, beléphet az öltözőkbe, és találkozhat a Messivel és Ronaldóval is. 

Óriási üzletek köttetnek a futballpiacon

Azt majd a szakértők eldöntik egymás között, hogy levezetésként vagy újabb, eddig még be nem gyűjtött trófeák megszerzésének reményében igazolt a világ egyik legismertebb futballistája Szaúd-Arábiába.

Arra a viszonylag egyszerű kérdésre, hogy mit keres még a futballpályán Cristiano Ronaldo, az egyszerű válasz az: sok pénzt, vagy még annál is többet.

Ronaldo két és fél évre szóló szerződése alapján 500 millió eurós, mintegy 195 milliárd forintos üzletet kötött új klubjával

Közben az is kiderült, hogy a 2022-ben, a katari világbajnokságon Argentína csapatkapitányaként világbajnoki címet szerző Lionel Messi is elkötelezett abban, hogy Szaúd-Arábia elismertsége növekedjen a világban.

A Barcelona korábbi és PSG jelenlegi sztárja az ország turisztikai nagykövete lett 2022-ben, egy 25 millió dolláros, azaz mintegy 9 milliárd forintos szponzori megállapodásnak köszönhetően. 

A sportdiplomácia útján is előre törnek az ázsiai és afrikai országok 

A tavaly év végén véget ért labdarúgó világbajnokság esetében is megfigyelhető volt, hogy Katar elsődleges szándéka a médiumok és közvélemény figyelmének megszerzésére irányult.

Ez sikerült is, bár nem biztos, hogy teljesen így gondolták. A médiumok egy része csak arról írt, hogy milyen rejtélyes körülmények között haltak meg vendégmunkások az építkezéseken, az országban nem veszik figyelembe az emberi jogokat, korrupció gyanú leng a világbajnokság rendezési jogainak odaítélése körül.

 A sok-sok negatívum ellenére azt gondolom, hogy az összkép majd pozitív lehet a világbajnokságról– ezt nyilatkozta akkor megkeresésünkre Szabados Gábor. A sportközgazdász szerint Katar egyértelmű célja a turisztikai felzárkózás a térségben, a másolt cél az Egyesült Arab Emírségek, azon belül is Dubaj.

Sportszakmai szempontból is erősödhet az afrikai és az arab világ országainak sportja. Marokkó, Tunézia, Szaúd-Arábia esetében nagyon látszott a szurkolók lelkesedése, amely a futballturizmus erősödéséhez is vezethet.