Az adózók adófizetési kötelezettségüknek ne belföldi postautalványon (rózsaszín csekken) tegyenek eleget, tekintettel arra, hogy ezen fizetési mód nem tartozik a vonatkozó kormányrendeletben meghatározott lehetséges adófizetési módok közé.

Az adóhatóság által nyilvántartott adót (az állami adó- és vámhatóság vonatkozásában ideértve a vámot és az egyéb fizetési kötelezettséget is) a Magyar Államkincstár által létrehozott központosított beszedési számlára kell megfizetnie oly módon, hogy a befizető adózó egyértelműen beazonosítható legyen.

E feltételeknek a NAV címére belföldi postautalványon megküldött pénzösszeg nem felel meg, mivel azt a Magyar Posta Zrt. a címzett, illetve az átvételre jogosult személy részére átadással kézbesíti, vagy postai szolgáltatóhelyen kifizeti, illetve azon az adózói befizetések beazonosításához szükséges alapadatok (pl. a belföldi postautalvány szelvényének közlemény rovatában: az adózó adóazonosító száma, illetve a költségvetési számla száma, melyre az adózó a befizetést szánta) nem szerepelnek.

A Posta a belföldi postautalványon a NAV címére teljesített befizetéseket a feladó részére visszafizeti, amely jogkövetkezményekkel járhat.

Az állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott adót a következő fizetési módokkal teljesíthetik:

  • A pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi számlájáról történő átutalással köteles teljesíteni.
  • A pénzforgalmi számlanyitásra nem kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi fizetési számlájáról történő átutalással vagy készpénz-átutalási megbízással köteles teljesíteni.
  • Az adózó - pénzforgalmi számlanyitási kötelezettségétől függetlenül - az állami adó- és vámhatóság felé fennálló fizetési kötelezettségét a lentiekben foglaltak szerint elektronikus fizetéssel is teljesítheti.

További részletek a NAV oldalán.