Összességében kedvezőek az első tapasztalatok – írja a Világgazdaság. A visszavételi eredményeket az áruházak profilja is befolyásolhatja. Ugyanakkor a visszavételi kedvet fellendítheti, ha a kereskedők néhány ezer forint kedvezményt biztosítanak a vásárláskor a régi eszközök leadása esetén. Ez javíthatja a vállalatról kialakult képet, ráadásul egy ilyen akcióval azt is el lehet kerülni, hogy az árcsökkentés kedvezőtlenül befolyásolja az új termékek imázsát. A szegedi Media Markt áruházban 108 nagyméretű leselejtezett háztartási gépet, többségében mosó- és hűtőgépeket adtak le a vásárlók augusztus második felében, nem is számolva a kisebb elektronikai eszközöket. A kereskedelmi lánc többi tagjánál is sikeresen startolt az e-hulladékok visszavétele: tizenegy budapesti és vidéki áruházban augusztus második felében több mint 18 tonna leselejtezett eszközt adtak le, s szeptemberben hasonló ütemben folytatódott az öreg, selejtes gépek visszavétele. A Tescónál arról számoltak be, hogy a vásárlók jelentős része tisztában van a visszavételi lehetőséggel, és sokan élnek is ezzel, legtöbbször kisebb háztartási és elektronikai eszközöket adva le a hipermarketláncnál.