A gazdasági napilap cikkében Knezsik István kiemeli, hogy szakmailag nem indokolt, hogy megyei, járási rendszámokat alkalmazzanak egy akkora országban, "amin néhány óra alatt át lehet hajtani". A szakember szerint a rendszámcsere óriási költséggel jár: új forgalmi engedélyt kell csináltatni és ott van még a rendszám érvényesítési címkéje is. Egy átrendszámozás mai áron 15.085 forintba kerül a tulajdonosnak. (A rendszám hatósági díjas, 8.500 forint, a forgalmi 6.000 forint és a rendszámcímke 585 forint.)

A használt autók átírása is költség lesz, hiszen ha más járásban lakik a vevő, mint az eladó, egy autó eladásakor is végig kell vergődni ezen a procedúrán.

Ezen kívül a biztosítási kötvényt is módosítani kell. Ha pedig a jármű műszaki vizsgája idején kell rendszámot cserélni, akkor mi lesz az éves autópálya-matricák sorsa? - teszi fel a kérdést az ANK elnöke.

Mint a Világgazdaság írja, az elmúlt év végén valamivel több mint 3,53 millió személyautót, teherkocsit és rendszámos motorkerékpárt tartottak nyilván. Csak a sima rendszámcsere 53 milliárd forintba fog kerülni a járműtulajdonosoknak.