Szakértők szerint ennek okai között van a korábban felvett lakáshitelek törlesztőrészleteinek esedékessé válása, illetve a lakáshitelhez jutás feltételeinek megszigorítása. Tavaly január és november között értékben 0,9 százalékos csökkenést könyvelhetett el ez a terület. A háztartási nagygépek esetében az értékben mért közel egy százalékos csökkenés 3 százalékot meg nem haladó darabszám-növekedést jelent. A termékcsoport húzó árucsoportja a csökkenő árak miatt a mosogatógép volt. A többi háztartási nagygéppel összehasonlítva a mikrohullámú sütők tekintetében volt a legjelentősebb tavaly az árcsökkenés. Átlagosan közel 20 százalékkal kevesebb pénzt kellett 2004-ben egy ilyen készülékért kiadni, mint egy évvel korábban. A mért adatok szerint ma már a magyar háztartások 71 százalékában megtalálható ez a termék. A GfK Jelentéséből az is kiderül, hogy a nagygépek esetében a háztartások jelentős hányadában közel 10 éves gépeket, készülékeket találunk. Különösen igaz ez a gáztűzhelyekre, a felültöltős mosógépekre, a hűtő- és fagyasztószekrényekre. A háztartási kisgépek piacán 2004 első 11 hónapjában jelentősen nőtt az értékesített mennyiség, de ez értékben csak a már említett, nem egészen 3 százalékos bővülést eredményezte. A fejlődés a 2003-ban a boltokba került, úgynevezett no-name termékeknek köszönhető, mert ezek a termékek tavaly is slágercikkek maradtak. Minden negyedik háztartás rendelkezett 2004-ben férfiak számára készült villanyborotvával, miközben e termék női párja csak százból öt esetben vált a háztartási eszköztár részévé. A háztartásokban lévő kisgépek átlagéletkora 5-7 év. Ez a szám évek óta szinte változatlan, s ebből az következik, hogy 1996-2001. között beszerzésük folyamatosan történt.
QP | Quality Placement