A töltőberendezések számának növekedése töretlen, a második negyedév során két megye kivételével (Tolna és Vas) mindenhol több töltött telepítettek. A legnagyobb növekedés Békés és Veszprém megyében volt (33 és 32 százalék) - olvasható a MEKH friss beszámolójában.

A darabszámok tekintetében továbbra is Budapest vezet 596 darab berendezéssel, majd ezt követi Pest megye 192 darab töltővel. Tolna és Nógrád megyében található a legkevesebb töltő (12-12 darab).

A tisztán elektromos gépjárművek (5E kategória) száma az előző negyedévhez képest 20 százalékkal nőtt, míg a zöld rendszámmal ellátott gépkocsik 22 százalékos növekedést értek el a tárgynegyedévben.

A berendezések és az elektromos gépjárművek darabszámának bővülésével az egyenáramú (DC) és a váltóáramú (AC) töltések száma, valamint a töltésre fordított energia mennyisége is jelentős növekedést mutat ez előző negyedévi adatokhoz képest. 2021 második negyedévben 2248 MWh-nyi villamosenergiát töltöttek az autósok a nyilvános elektromos töltőállomásokon AC és DC töltést is beleszámítva. Ez 68,2 százalékkal több, mint 2020 azonos negyedévében, és 22,6 százalékkal több az előző negyedévhez viszonyítva.

A háztartási és egyéb nem nyilvános töltésnél elfogyasztott energiamennyiség nem szerepel a beszámolóban.

Elkészült a térkép is

A töltőállomások mostantól interaktív térkép formájában is megtekinthetők a MEKH oldalán.

Az Európai Autógyártók Szövetség (ACEA) egy szeptemberi  elemzése mutatta be, hogy az uniós országok között nagy különbségek vannak. Tíz olyan tagállam van, amelyben 100 kilométerenként átlagosan egyetlen töltőállomást sem találni az elektromos autók feltöltéséhez. Egyelőre többségben vannak azok az országok, amelyek töltőhálózata nem lenne képes kiszolgálni egy olyan társadalmat, amelynek tagjai jellemzően villanyautókon járnak. Az említett tíz ország többsége kelet-közép-európai, köztük van Magyarország is.