A budapestiek dühe és a vandalizmus miatt egyre rövidebb életűek a közösségi e-rollerek a magyar fővárosban. Jelenleg a rollereket alig egy hónapra, 28 nap használati időre tervezik a fejlett országokban a közösségi megosztók, ami nagyon rövid idő.

Az e-rollerek rongálása túlmutat az üzemeltetőnek okozott anyagi káron. Ha gyorsan végzik a szemétben a járművek, nem lehetnek környezetkímélő közlekedési eszközök - írta a portál.

QP | Quality Placement

A gyártásukhoz ugyanis értékes anyagokat használnak fel, akkumulátoraik és elektronikai alkatrészeik értékes és ritka ásványokból készült vezető és félvezető összetevőket is tartalmaznak. A tönkretett és elhasználódott eszközök nagy arányú újrahasznosítását ígéri az üzemeltető, de még így is nagy környezeti terhelést jelent, ha a nagyvárosokban négyhetente új járműveket kell forgalomba állítani.

Egy saját használatra vásárolt elektromos roller több tízezer forint, a középkategóriás modellek ára meghaladja a 100 ezret, a legjobbakat 150 és 200 ezer forint feletti áron kínálják.

Sokan mondják, hogy a Budapestre látogató turisták azok, akik nem kímélik a járműveket a használat során. Valóban gyakran látni külföldieket kettesével a rollereken, ami egy járdaszegélynél a jármű törését okozhatja.

A törés mellett a dühös rongálók több nagyvárosban a rongálás számos módozatát eszelték ki. Floridában 140 roller fékvezetékét vágták át azok, akiknek elegük lett a széthagyott járművekből, illetve a gyalogosok közötti száguldozásból. Fort Lauderdale-ben egy 59 éves férfit néhány hete tartóztattak le, mert két tucat roller fékvezetékét vágta át.