Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A teljes finanszírozott portfóliót tekintve piacvezető Merkantil Banknál a legfontosabbnak azt tartják, hogy a nyereség beáldozásával nem érdemes növelni a forgalmat. Az ügyfelek a forint erősödésének hatására a bank figyelmeztetései ellenére sem félnek a devizaalapú finanszírozással járó kockázattól. Az általában euró-, vagy svájci frank alapú termékek aránya ma már átlagosan 60 százalékos a piacon. A finanszírozók legnagyobb versenye a hivatalos márkakereskedők megnyeréséért zajlik. A kereskedők elsősorban a jutalék, a kamatszint (ez gyakorlatilag azonos), valamint a befogadási feltételek alapján döntenek, előnyben részesítve azt a finanszírozót, amely a használt gépkocsik esetében kevésbé szigorúan ragaszkodik az okiratokhoz - vallják az MKB-Euroleasingnél, ahol többek között a hitellevél bevezetésétől várnak előbbre lépést. A közelmúltban a Postabank-Leasing jelentkezett hasonló termékkel a piacon. Újdonsága, hogy a hitelvizsgálaton átesett ügyfél már az autóvásárlás előtt garantált kerethez jut, amelyet alapvetően a finanszírozóval szerződött autókereskedőknél használhat fel. A piac egyértelműen erősödő szereplői közé tartozik a tíz éve alapított Raiffeisen Lízing Rt. és a K&H Lízing, ahol azt vallják: a nagyjából hasonló ajánlatok mellett a szolgáltatás színvonala a döntő. A versenyt élezi, hogy újabb, az autógyártókhoz kötődő szereplők is megjelentek. A piacról kivonult Ford Credit szerepét más vette át, miközben az Opel Bank - a Daewoo és a Fiat finanszírozását is felvállalva - GMAC Rt.-vé változott. A Toyota Financial Services az MKB-Euroleasinggel közös, a Renault Credit International pedig a Raiffeisen Lízing Rt.-vel vegyes vállalkozásként jelent meg a piacon. A gyári háttér előnyei főként a kedvezményes akciókban mutatkoznak meg. A tavalyi kihelyezéseket tekintve a legnagyobb finanszírozó a CIB Lízing, amely a Budapesten kívüli, kevésbé kockázatosnak tekintett piacokon tartja magát erősnek. Tapasztalataik szerint a kereskedők, éppen a jutalékok miatt, a finanszírozott értékesítést szorgalmazzák. A társaság – helyi irodáira alapozva – országos lízingértékesítési hálózatot hozott létre.