A polgármester egy hónappal ezelőtt fordult a nyilvánossághoz amiatt, hogy a kormány csapdát állított az autósoknak az M1-M7-es autópálya bevezető szakaszán. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs főosztálya néhány órán belül kiadott egy cáfolatot, Nincs csapda az Egér úton címmel. Úgy tűnik, a szaktárca mégis belátta az igazunkat, mivel a napokban több új táblát helyeztek ki az általunk kifogásolt szakaszokon (igaz olyan kicsiket, hogy átlag halandó alig veszi észre) - írta Budaörs első embere.

A kormány azt jelentette be év elején, hogy a megyei matricák nem a szóban forgó megye határa előtti utolsó, hanem a határt követő első lehajtóig érvényesek. Mivel fővárosi matrica nincs, vagyis Budapesten belül elvben nem fizetősek az utak, a díjmentességnek a megyehatár utáni első lehajtóig kellene tartania. Budaörs kifogásolta, hogy az M1-M7-es autópálya esetében ez nem így van, és már az Egér úttól fizetni kell, ráadásul egy olyan szakaszon, amelyet nem is az autópálya-kezelő tart fent, hanem a fővárosi önkormányzat tulajdona, bevezető út minősítéssel. Ráadásul minderre semmilyen tábla nem figyelmeztetett az Egér úti lehajtó előtt.

Az utóbbi problémát a kormány orvosolta, és táblákat helyezett ki az Egér út előtt, illetve a felhajtókra. Ezzel elismerték, hogy hibáztak, és 5 hónapon át nem hívták fel időben az autósok figyelmét a díjfizetési kötelezettségre. A fő probléma azonban nem oldódott meg: továbbra is kell Pest megyei matricát venniük azoknak, akik csak a fővárosban használják az autópálya bevezető szakaszát, és a határt követő első lehetséges alkalommal, a budaörsi benzinkútnál lehajtanak - hívta fel a figyelmet Wittinghoff.

Emiatt továbbra is fenntartja követelését: a budaörsi benzinkútig lehessen ingyenesen használni az M1-M7-es autópályát. Így érvényesülhet itt is a kormány által hangoztatott, és az ország más területein bevezetett alapelv, hogy a megyehatárt követő első lehajtónál még következmények nélkül el lehet hagyni az autópályát.

QP | Quality Placement