Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A brit posta minden évben elkészíti azt a felmérést, amelyből kiderül, hogy a brit turisták számára mely városok a legkedvezőbb árfekvésűek, az angol font mely országokban éri a legtöbbet - írta hírlevelében a Magyar Turizmus Zrt., amelynek londoni képviselete és budapesti központja adatok szolgáltatott a felmérés elkészítéséhez. A Post Office Travel Money éves City Cost Barometer összeállításáról készült hivatalos sajtóanyagokban első helyen említik Budapestet, mint legjobb választást a city-break desztinációk között, a fonttal fizető brit utazók számára.

A felmérés összehasonlítja azokat a tipikus költségeket, amelyek egy városlátogató út során felmerülhetnek, például 1 pohár bor, 1 üveg sör, 1 kávé, múzeumi belépők, repülőtéri transzfer és szállás. Ezek és a forint-font árfolyam stabilitás alapján az európai városok közül 2013-ban Budapest lett az első helyezett, vagyis a magyar főváros nyújtja a legjobb ár-érték arányú szolgáltatást a 25 vizsgált város közül. Budapest árai átlagosan több mint háromszor alacsonyabbak Európa legdrágább városainak (Stockholm és Koppenhága) árainál - állapította meg a felmérés.

A felmérésbe bevont 25 város: Budapest, Vilnius, Varsó, Riga, Liszabon, Dubrovnik, Prága, Tallin, Isztanbul, Belfast, Edinburgh, Berlin, Bécs, Dublin, Barcelona, Párizs, London, Bruges, Amszterdam, Róma, Chicago, Stokholm, Koppenhága, Boston és New York.

A Post Office felmérésének eredményeiről beszámoltak többek közt országos napilapok (Sunday Times, Sunday Express Daily Mirror, Sunday Mirror, The People, Sunday Telegraph és az Independent), melyekben 7 cikk jelent meg eddig, a regionális lapokban pedig 8 cikk (például a The Scottsman, a Glasgow Herald és a Yorkshire Post). A különböző újságok online változataiban 26 írást publikáltak, többek között a Mail Online, a Telegraph Online, a This is Money, az AOL Travel, az MSN Money weboldalakon, valamint az LBC 97.3 rádióban is elhangzott egy riport. A Post Office tájékoztatása szerint ez 44 ezer font hirdetési értéknek felel meg az országos médiumokban és 25 ezer font értéknek a regionális közlésekben, ami összesen 21,8 millió forintot tesz ki - összesített a Magyar Turizmus Zrt..