Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A G7 gazdasági hírportál összeszedte, hogy a kormány milyen sportesemények rendezését vállalta jogszabályba és törvénybe foglalva 2026-ig. Kiderült, hogy már odaígértek 138 milliárd forintot ilyen célokra, és ezek csak a licencdíjak és a rendezés költségei, a sok száz milliárdos stadionépítések nincsenek is benne.

Két típusú nemzetközi sporteseményt támogat a magyar állam: aminek nem sok köze van a sporthoz, és ami sem nézőket, sem számottevő nemzetközi figyelmet nem vonz. A jogszabályok alapján nyoma sincs, hogy költség-haszon elemzést vagy bármilyen kézzel fogható eredményt elvárnának a szervezőktől. A G7 összegzése a rendezvényekről nem teljes körű.

A támogatott sportok élén a Foma-1-es futam áll. Magyarországon nagyon régóta úgy gondolják, hogy adófizetői milliárdokkal kell teletömni az autósportot, pedig a pénz jelentős része egyszerűen eltűnik anélkül, hogy bármi haszon lenne belőle - írja a G7.

Az úszás került a második helyre, köszönhetően a méregdrága 2017-es vb-nek. A rendezés idején nem nőtt a turisták száma, hanem csökkent, külföldi fizető néző alig-alig tévedt a versenyre. A csillagászati, 130 milliárd körüli összköltséghez 800 milliós bevétel társult.

A 2023-as atlétikai vébé rendezési jogát már elnyerte Magyarország, de a költségek még nem ismeretek. Várhatóan sok tíz milliárdba kerül ez a rendezvény is. Ehhez kapcsolódóan az olimpiainak szánt - 55 ezer fősre bővíthető - stadiont is megépítik az olimpiai helyszínen, Rákóczi híd pesti hídfőjétől délre, ami százmilliárdot messze meghaladó projekt lehet.

A Giro d'Italia kerékpárverseny magyarországi három napjának 7,8 milliárdos árából 156 kilométer kerékpárutat lehetne építeni, ami gyakorlatilag a Balaton-Budapest távolság. Nem kell sokat magyarázni, hogy ennek mennyivel nagyobb sportértéke lenne.