Az eladások már az idei első három hónapban is jelentősen nőttek a tavalyi év azonos időszakához képest, az értékesítés számottevőn március első heteiben ugrott meg - írja az MTI.

Ha az első negyedévben tapasztalt, előző évi bázishoz számított 15 százalékos növekedés folytatódik, akkor valószínűsíthető, hogy második negyedév szintén rekordeladásokat hoz, és a korábbi VB-knél is erősebb készülékeladásokat fog mérni a GfK.

Az idei első negyedévben 22 százalékkal több tévét vásároltak, mint 2016 első három hónapjában, a labdarúgó Európa-bajnokság előtti időszakban.

A tájékoztatás szerint 2010-ben átlagosan 122 ezer forintot szántak a vásárlók egy tévére, 2014-ben 110 ezret, 2018 első negyedévében pedig 117 ezer forintot.

Vásárláskor az ár mellett továbbra is prioritás a képernyőméret.

Míg 2014-ben az eladások csaknem felét a 32 coll képernyő átmérőjű készülékek adták, addig idén már csak egyharmadát, azaz a kereslet fokozatosan eltolódott a nagyobb kijelzőjű televíziók felé. Ezek a korábbiaknál kedvezőbb áron kaphatók, így az értékesítések összesített alakulását egyre jobban befolyásolják a 40 collnál nagyobb képernyő átmérőjű készülékek - ismertette a GfK.