Évi ötvenmilliárd forintot bukik a költségvetés a használatarányos útdíjrendszer bevezetésének halogatásával, pont annyit, amennyit az ingatlanadó idei bevezetésétől remélt a kormány - olvasható a Népszabadság mai számában. A napilap szerint a rendszer bevezetésének első lehetséges időpontja 2013 januárja. Addig a veszteség további 150 milliárddal hízik, miközben az elmaradt bevétel már most 200 milliárd forint.

A használatarányos útdíjrendszer bevezetését először 2006 januárra ígérte a kormány. Hazánkkal ellentétben Csehországban és 2010. január elsejétől Szlovákiában is elektronikus rendszer működik. A mai magyar úthasználati díjak szerint egy tehergépkocsi napi kétezer forintot fizet, míg a sok helyen rosszabb minőségű osztrák autópályákon ennek 15-szörösébe is kerülhet a teherközlekedés - mondta korábban lapunknak Winkler-Virág András, az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Zrt. szóvivője. Az elektronikus útdíj bevezetése több tíz milliárdos beruházást igényelne, azonban számítások szerint már az első évben profitot hozna a terhelésarányos fizetés. A matricás rendszer elavult, a mai trendek szerint annak és annyit kell fizetnie az utak használatáért, aki és amilyen mértékben igénybe veszi azokat - tette hozzá.
QP | Quality Placement