A használatarányos útdíjrendszer bevezetését először 2006 januárra ígérte a kormány. Hazánkkal ellentétben Csehországban és 2010. január elsejétől Szlovákiában is elektronikus rendszer működik. A mai magyar úthasználati díjak szerint egy tehergépkocsi napi kétezer forintot fizet, míg a sok helyen rosszabb minőségű osztrák autópályákon ennek 15-szörösébe is kerülhet a teherközlekedés - mondta korábban lapunknak Winkler-Virág András, az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Zrt. szóvivője. Az elektronikus útdíj bevezetése több tíz milliárdos beruházást igényelne, azonban számítások szerint már az első évben profitot hozna a terhelésarányos fizetés. A matricás rendszer elavult, a mai trendek szerint annak és annyit kell fizetnie az utak használatáért, aki és amilyen mértékben igénybe veszi azokat - tette hozzá.
A használatarányos útdíjrendszer bevezetését először 2006 januárra ígérte a kormány. Hazánkkal ellentétben Csehországban és 2010. január elsejétől Szlovákiában is elektronikus rendszer működik. A mai magyar úthasználati díjak szerint egy tehergépkocsi napi kétezer forintot fizet, míg a sok helyen rosszabb minőségű osztrák autópályákon ennek 15-szörösébe is kerülhet a teherközlekedés - mondta korábban lapunknak Winkler-Virág András, az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Zrt. szóvivője. Az elektronikus útdíj bevezetése több tíz milliárdos beruházást igényelne, azonban számítások szerint már az első évben profitot hozna a terhelésarányos fizetés. A matricás rendszer elavult, a mai trendek szerint annak és annyit kell fizetnie az utak használatáért, aki és amilyen mértékben igénybe veszi azokat - tette hozzá.