Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A fagyasztóládák és fagyasztószekrények iránti hatalmas érdeklődésről az eMAG számolt be a G7 portálnak: a rezsicsökkentés szabályainak tavaly nyár végi megváltoztatása után egyetlen hónap alatt 64 százalékkal nőtt ennek a termékfajtának az értékesítése.

A kereslet azonban ennél is jóval jelentősebb, a kategória lendülete azóta is töretlenül kitart, és ez mostanra oda vezetett, hogy a legnépszerűbb fagyasztóláda modellekből hiány van. 

Teljes fagyasztószekrény termékhiány még nincs, mert alternatív modelleket például az eMAG-ról is tudnak rendelni a vásárlók, ám az online kereskedelmi platform a rendszereiben jól látja, hogy a valós kereslet magasabb, mint amit az értékesítési számok mutatnak.

Hungarikum a megújuló energia a fagyasztott csirkemellben

Egy fagyasztó beszerzésével lehetővé válik, hogy a cukor, a liszt és az olaj után akár a fixáras sertéscombot, csirkemellet vagy far-hátat is fel lehessen halmozni.

Az érintett termékeket gyakran nem is lehet kapni a boltokban, ami szintén a felhalmozást generálja. A napelemes áram-elszámolási szabályok felforgatása is sokaknak adhatta azt az ötletet, hogy nyári nagy fogyasztó berendezéseket vegyenek. 

A jövőbeni szabályok várhatóan ugyanis azt eredményezik majd, hogy a háztartási napelemek által nyáron megtermelt áram éppen fel nem használt részét nem lehet majd télre elraktározni. 

Bizarr összefüggés, de a hektikus magyar szabályváltozások ezzel oda vezettek, hogy az emberek fagyasztott csirkemellben tárolják el saját maguknak a nyáron megtermelt megújuló energiát. A termékhiány alapja a hirtelen megnőtt kereslet mellett egyébként az, hogy egy olyan termékkategóriáról beszélünk, amelyből éppen kivonulni terveztek a gyártók

– mondja Ekker Róbert, az eMAG háztartási kis- és nagygép üzletágának vezetője, hozzátéve: ha nem lenne rezsicsökkentés-csökkentés, árstop és a napelem elszámolási bizonytalanság, akkor békeidős körülmények között a fagyasztóláda vevőköre a leginkább árérzékeny vásárlók közül kerülne ki. 

„A fagyasztók ára viszont az elmúlt években jelentősen emelkedett a gyártási és logisztikai költségek növekedése miatt, a jelenlegi kedvezőtlen gazdasági helyzetben, a rezsiköltségek emelkedése miatt pedig kevesebben engedhetik meg maguknak a saját fagyasztó beszerzését, fenntartását” – tette hozzá az üzletág vezető.