A Normafánál eredetileg tervezett parkoló várhatóan kisebb méretű lesz, legalábbis erről egyeztetett a napokban Pokorni Zoltán, a XII. kerület fideszes polgármestere és Karácsony Gergely főpolgármester.

Parkoló vs. fogaskerekű

A politikusok azt követően folytatják a tárgyalásokat, ha a XII. kerületi önkormányzat kisebb parkolóra vonatkozó kompromisszumos tervét a főváros felülvizsgálta.

Pokorni és Karácsony az MTI beszámolója szerint egyetértett abban, hogy megszüntessék a természetvédelmi területen a busz- és gépkocsiforgalmat, a védett övezetben lévő erdőterületről kihozzák a parkolót és a buszvégállomást, továbbá, hogy az új parkoló ne legyen nagyobb befogadóképességű a mostaninál. Pokorni azt is elmondta, hogy a fogaskerekű meghosszabbításáig meg kell őrizni a jelenlegi parkolókapacitást.

Lassú és régi, nem jelent valódi alternatívát

A fogaskerekű - más néven a 60-as villamos - sorsát a Napi.hu már tavaly körbejárta. Akkor a Budapesti Közlekedési Központ közölte: a fogaskerekű felújításéra azért lenne szükség, mert a fogaskerekűnek alacsony a kihasználtsága.

Elsősorban azért, mert sem a menetidejével, sem az átszállási kapcsolataival nem jelent igazi alternatívát a térségben közlekedő 21 és 21A autóbuszoknak. A vonal rossz műszaki állapota miatt ugyanis lassúak a járatok. Arról nem beszélve, hogy a fogaskerekű vonalán közlekedő hét ikerjármű csaknem 40 éves és az utóbbi idők - főleg esztétikai - felújításai ellenére elérték gazdaságos üzemeltethetőségük határát, műszaki meghibásodásaik száma magas.

Mennyi?

A BKK célja az volt, hogy 2014-2020 között uniós forrásból próbál pénz szerezni a fejlesztésre, de ez nem jött össze.

A fogaskerekű korszerűsítése és az vonal Széll Kálmán térig történő meghosszabbítása a BKK tavalyi becslése szerint nettó 16-18 milliárd forintot tétel lenne, ehhez jönne az új járművekre fordított 12-14 milliárdos kiadás. Azaz 28-32 milliárd forint kellene a fogaskerekű felújításához és meghosszabbításához.