A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) kedden az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint ahhoz, hogy a közúti árufuvarozók kötelező előzetes engedély-ellenőrzési rendszere (BiReg) valóban elérje a célját, és ki tudja szűrni az engedélyekkel trükköző fuvarozókat, tovább kell fejleszteni a rendszert.

Egyértelművé kell tenni, hogy kinek kötelező adatokat rögzítenie a BiRegbe a fuvarról, és melyik hatóságnak kell bejelenteni az engedélyekkel kapcsolatos problémákat. Fontos, hogy ez a bejelentés egyszerűen működjön, és a bejelentő gyors visszajelzést kapjon arról, hogy a fuvarozó engedélye rendben van-e vagy sem. A logisztikai szövetség szerint a még fejlesztés alatt álló BiReg újabb verziójának bevezetését kéthónapos tesztidőszaknak kellene megelőznie.

A szövetség szerint a január 1-jén bevezetett rendszer kulcsszerepet játszik a magyar fuvarozói piac és a tisztességes verseny védelme terén, ugyanakkor a BiReg még el nem készült, logisztikai le- és felrakóhelyeket érintő részét úgy kell kialakítani, hogy az hatékonyan segíthesse az ellenőrzést.

A közúti fuvarozásban érdekelt minden szereplő és a magyar kormány közös érdeke, hogy a BiReg-rendszer jól működjön, és az eddig Magyarországnak és a logisztikai piacnak komoly károkat okozó visszaélések megszűnjenek. Az MLSZKSZ ezért arra kéri az ITM-et, hogy szervezzen rendszeres szakmai konzultációt a rendszer fejlesztésének előrehaladásáról az érintett érdeképviseletekkel, és ennek keretében azt is vizsgálják meg, hogy a rendszer bevezetése milyen hatással lesz a le- és felrakóhelyek működésére - írták.

Az MLSZKSZ a logisztikai és közlekedési szakma egyik meghatározó szervezete, amely a magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze. Jelenleg 82 tagja van, összesített árbevételük meghaladja az évi 470 milliárd forintot.