Tízből kilenc háztartásban van tévé, amelyet a magyarok közel fele naponta 1-3 órára kapcsol be. Az emberek streamingre is gyakran használják a készülékeket, és az árra a legérzékenyebbek, ha tévévásárlásra kerül a sor. Új készüléket mindössze a magyarok 13 százaléka venne a következendő egy évben – derül ki a Hisense megbízásából készített friss kutatásából. 

A megkérdezettek szerint a sportközvetítéseknél a minél nagyobb képernyőméret és a tévé képfelbontása a legfontosabb. A 18 és 65 év közötti magyarok közel 40 százaléka követi a 2022-es labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseit, és a legtöbben még mindig tévén nézik legszívesebben a sporteseményeket.

Átlagosan napi 2 órát járatjuk 

Tízből ketten napi legalább egy-két órát, szintén 20 százalék két-három órát, 18 százalék pedig öt óránál is többet tévézik. A reprezentatív felmérésből az is kiderült, hogy alig minden tizedik háztartásban használják napi egy óránál kevesebbet a készülékeket. Amíg például a háztartásigép-vásárlásnál már egyre tudatosabbak a magyarok, ha tévéről van szó, még nem evidencia, hogy minél jobb energiabesorolású terméket válasszanak. 

  • Mindössze a kitöltők közel harmada számára elengedhetetlen, hogy takarékos tévé legyen az otthonában. A megkérdezettek fele pedig ugyan fontosnak tartja, hogy a készüléke ne zabálja az áramot, mégsem ez a legelső szempont, amit figyelembe vesz a vásárlásnál
  • A válaszadók többsége számára az ár a legfontosabb, ha tévét vesz. 

Akiknél van tévé a lakásban, azok közül a legtöbben (több mint 60 százalék) tévénézésre használják a készüléküket, de közel húsz százalék már valamelyik streaming szolgáltatón tölti a legtöbb időt. Ha sporteseményekről van szó, tízből három ember számára a minél nagyobb képernyőméret a legfontosabb szempont, a válaszadók 24 százaléka szerint viszont a képfelbontás a döntő.