Szeptembertől működik a Google böngészőjében, a Chrome-ban a Heavy Ad Intervent reklámblokkoló - írja a Nemzeti Kibervédelmi Intézet.

A funkció célja a rendszer-erőforrásokat aránytalanul nagy mértékben felemésztő hirdetések automatikus blokkolása, amely a tervek szerint gyorsabb böngésző működést eredményez majd.

A rendszer bizonyos kritériumok - például ha a hirdetés 4 megabájtnál nagyobb hálózati sávszélességet emészt fel - alapján azonosítja a "nehéz súlyú" reklámokat, amelyeket egy idő után automatikusan blokkol, kivéve ha a felhasználó rájuk kattint.

Az ilyen reklámok nem csak a böngésző működését lassítják, hanem gyorsabban merítik az eszközök akkumulátorát és jelentős mennyiségű adatkeretet emészthetnek fel. Habár az összes online hirdetés csupán 0,3 százalékáról van szó, ezek a reklámok felelnek az online hirdetések által felhasznált teljes sávszélesség 26 százalékáért.