Kevesebbet és olcsóbban - nagyjából így lehetne reklámszlogenbe önteni, mire számítanak a kereskedők a vásárlóktól a most induló ünnepi szezonban. Bár az idény bemelegítő reklámjai a korábbi évek vásárlói rohamára építenek, a kereskedők készpénznek veszik, hogy az idei év vége nem hoz annyit, mint a tavalyi. A november első heteitől az év végéig tartó időszak, de különösen a karácsony előtti hetek, csúcsidőszak a kiskereskedelemben: ilyenkor az év elejéhez képest 30-40 százalékkal ugrik meg a kereslet. Az eddigi években megszokott volt, hogy a karácsonyi szezonban az egyébként szűkpénzű vásárlóknak is megnyílt a pénztárcája. Ugyanakkor a hitelválság árnyékában már a tavalyi ünnepi hajrá sem sikerült huszárosra: még december elején is úgy tűnt, hogy a kereskedők nyakán marad az ünnepi árukészlet jó része. Azonban az utolsó két hétben csilingelni kezdtek a kasszák, és sikerült elérni a 2007-es eredményt. Ezt piaci elemzők utólag azzal magyarázták, hogy az elbizonytalanodott vásárlók az utolsó pillanatig kivártak a költéseikkel. Erre a magatartásra az is okot adott, hogy a kereskedők nyakra-főre akciózták a termékeiket - az árakció korábban nem tartozott a bevett kereskedői fogások közé. Szakmai vélekedések szerint ez megismétlődhet idén, újra az akciók játszhatják a meghatározó szerepet.
QP | Quality Placement