A nemzeti versenyhatóság tavaly indított eljárást a Max-Immun Kft.-vel szemben az általa forgalomba hozott, úgynevezett proinzulin C-peptidet tartalmazó kozmetikumok kereskedelmi kommunikációi miatt, melyek azt sugallták, hogy a termékek alkalmasak számos betegség és rendellenesség – így különböző rákbetegségek, az autizmus, a cukorbetegség, valamint a koronavírus (SARS-CoV-2) okozta betegség, a Covid-19 – gyógyítására - közölte hétfőn a GVH

A vizsgálat során a GVH halaszthatatlan beavatkozást tartott szükségesnek, ezért a fogyasztói károk megelőzése érdekében múlt nyáron ideiglenesen eltiltotta a céget a termékek reklámozásától.

QP | Quality Placement

A most lezárult eljárás – amelyben a GVH nem a terméket vagy annak hatóanyagát, hanem az azok vonatkozásban tett állításokat vizsgálta – feltárta:

hirdetések megalapozatlanul, a fogyasztókat megtévesztve alkalmaztak az egészségre vonatkozó állításokat, egyúttal megsértve a kozmetikai termékekre vonatkozó európai közösségi szabályozást is.

A magyar versenyhatóság ezért döntésében véglegesen megtiltotta a Proinzulin C-peptidet tartalmazó bőrápoló spray termékek, vagy bármely más név alatt a C-peptid/peptid termékek további jogellenes reklámozását, és a törvény alapján kiszabható maximális, 117,8 millió forintos versenyfelügyeleti bírságot rótta ki a vállalkozásra.

A hatóság döntése figyelembe vette egyebek mellett, hogy az érintett fogyasztói kör sérülékeny, így különösen fogékony az egészségi állapot javulásának ígéretére. A bírság összegét növelte az a körülmény is, hogy a cég a jogsértést az OGYÉI nyilvános figyelmeztetése, a termékcsalád honlapjainak gyógyszerészeti hatósági letiltása, illetve a GVH ideiglenes intézkedése ellenére is folytatta.

A GVH eljáró versenytanácsa további súlyosító körülményként értékelte, hogy az elmúlt 10 évben a Max-Immun Kft.-vel szemben immár harmadik, azonos típusú jogsértését állapította meg.

A GVH döntött a már megjelent, jogellenes kereskedelmi kommunikáció törléséről is. Amennyiben a Max-Immun Kft. nem tenne eleget ennek a versenyhatóság tiltásának, úgy a GVH eljáró versenytanácsa rendelkezett arról is, hogy a jogellenes hirdetéseket az azokat megjelenítő vállalkozások (Facebook, Vimeo, Mediaworks, YouTube) töröljék felületeikről.