Az év első felében a vártnál gyengébben alakult a hazai használtautó-piac, mert bár a január–márciusi időszakban még kedvezőek voltak az eladások, áprilisban és májusban már nem – mondta a Világgazdaságnak a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke, Fojt Attila. Szerinte a lakosság gazdasági szempontból már kevésbé bizonytalan a járvány miatt, így már nem használt autóra költ.

Az idén nagyjából annyi használt autót számítottak be új autó vásárlásakor az árba, mint tavaly, külföldről az év első öt hónapjában 50,9 ezer használt importautó került a magyar utakra a tavaly január-májusi 54,2 ezer után. A járvány hatására 15-20 százalékkal nőttek a használtautó-árak Nyugat-Európában, ami annak is betudható, hogy ott tavaly körülbelül négymillióval kevesebb új autót helyeztek forgalomba, így csaknem ennyivel kevesebb használt jármű jelent meg később a piacon – mondta Fojt Attila.

QP | Quality Placement

A BMW-k és luxusautók iránt csökkent a kereslet, a használt importautók listája élén a Volkswagen és az Opel áll. A magyarországi piacon 20 százalékkal drágultak a használt autók 2020 márciusa óta, az irányárak gyakran 30 százalékkal. Viszont az idén már nem várható további drágulás az MGOE elnöke szerint. Fojt Attila ebben az évben 130 ezer új autó forgalomba helyezését tartja reálisnak, és körülbelül 120 ezerre teszi a használt importautók számát, ami lényegesen kevesebb a 2019-es 156 ezernél. A Magyarországon futó 3,9 millió személyautó átlagos kora tavaly 14,7 év volt, az importautóké 10,9 év.