A váltók átállítása miatt Komárom és Székesfehérvár vonalán, valamint Miskolc térségében 10-15 perces késések fordulnak elő, ám a Budapest-Újszász-Szolnok vonalon fél-egyórás a késés. Az Útinform tájékoztatása szerint Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 26 alsóbbrendű út járhatatlan, vagy nehezen járható, Vas megyében és Győr térségében összesen 17 mellékút alkalmatlan a közlekedésre. Az autópályákon jobb a helyzet, a burkolat ugyanakkor országszerte havas, helyenként hókásás. Az Útinform szakembereinek ezzel együtt továbbra is az a véleménye, hogy csak az induljon útnak, akinek halaszthatatlanul fontos és a téli közlekedésre alkalmas járművel rendelkezik. A fővárosban a BKV járművei a hegyi utakon is közlekednek és rendben eljutnak a végállomásig. A 41-es villamos meghosszabbított útvonalon közlekedik, a Móricz Zsigmond körtér helyett a Deák Ferenc térig szállítja az utasokat. A BKV kéri a főváros lakosságát, hogy aki teheti, elsősorban a tömegközlekedési eszközöket vegye igénybe. Az oktatási miniszter az időjárási helyzetre hivatkozva azt javasolja Baranya, Tolna, Bács-Kiskun, Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar, Csongrád és Szabocs-Szatmár-Bereg megye iskoláinak, hogy ne tartsanak oktatást, oldják meg azonban azoknak a tanulóknak a felügyeletét, akik az iskolában megjelennek. Magyar Bálint emellett felhívja az iskolák igazgatóit, hogy a rendkívüli helyzetre tekintettel mérlegeljék a többnapos rendkívüli szünet elrendelését. A miniszter jegyzőket, főjegyzőket pedig arra kéri, hogy amennyiben szükségesnek tartják, kezdeményezzék a rendkívüli szünet elrendelését a település, illetőleg a megye, valamennyi iskolájára nézve. Az Index értesülései szerint az érintett megyék közül sok helyen nem volt erre szükség. Csongrád megyében például mindössze Csongrádon, Felgyőn és Tömörkényben nem kell iskolába menniük a gyerekeknek. A Bács-Kiskun megyei Szentkirályon, ahol a lakosság több mint 50 százaléka külterületen él, a tanulók hozzávetőleg kétharmada érkezett be az iskolába, a 150 gyerekből 15-20 traktorral jutott el az intézménybe.