Az Aon Hewitt legfissebb felmérése szerint a válaszadók több mint tizede gondolja úgy, hogy az informatikai és telekommunikációs szektor vonzó munkahelyeket kínál. Népszerűségben ezt követi - egyaránt 8 százalékkal - az autóipar, a villamosenergia szolgáltatás, a könyvvizsgálat és az államigazgatás területe.

A pénzügyi terület népszerűsége csökkent: míg tavaly 7 százalék, 2013-ban a válaszadók csupán 6 százaléka kívánt elhelyezkedni a bankszektorban. A szállítmányozás, az idegenforgalom és vendéglátás területén, valamint a non-profit szférában egyaránt a megkérdezettek 6 százaléka szeretett volna munkát kapni.

A nőket a média és az FMCG szektor vonza

A média és az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) iparágat a megkérdezettek 5-5 százaléka gondolta leginkább kecsegtetőnek. Az iparágak rangsorát az építőipar és az energetika zárja.

A közlemény szerint az egyes iparágakat vizsgálva vannak kifejezetten nőies és férfias iparágak és cégek. A megkérdezett diplomás nők ötöde elsősorban FMCG területen, a Coca-Colánál, az Unilevernél vagy a L'Orealnál dolgozna, de a kereskedelmi cégek is jobban érdeklik a nőket. A férfiak csaknem harmada autóipari cégekhez, 19 százaléka pedig informatikai cégekhez vágyik, és kifejezetten nem találják vonzónak az egészségügy és a kereskedelem területén működő cégeket.

Az OTP és a Richter a legnépszerűbbek között

A munkáltatói márka felmérés arra is választ ad, hogy az egyes vizsgált iparágakban melyek a legnépszerűbb cégek a 14 ezer válaszadó körében. A bankoknál az OTP vezet, az egészségügyben a Richter Gedeon a legnépszerűbb. Az elektronikában a Samsung, az élelmiszeriparban a Coca-Cola, IT-telekommunikációban a Microsoft, kiskereskedelemben az IKEA, logisztikában pedig a Budapest Airport számít a legvonzóbbnak.

Az üzemanyag kereskedelem iparágban a Mol csoport, szolgáltatóközpontok közül a Lufthansa Systems, telekommunikációs szolgáltatók közül pedig a Magyar Telekom a legnépszerűbb. A könyvvizsgáló cégek rangsorát az Ernst and Young vezeti, a villamosenergia és gázszolgáltatás területén pedig az E.ON Hungária a legvonzóbb.

Az Aon Hewitt szerint ahogy a vállalat munkavállalóinak elkötelezettsége nő, úgy lesz egyre nagyobb azok aránya, akik szívesen ajánlják a céget álláskereső ismerőseiknek, ezáltal növekszik a vállalat vonzósága a munkaerőpiacon. Érdekes összefüggés, hogy a munkavállalói ajánlási index és a fogyasztói elégedettség között is erős a korreláció - áll a közleményben. Ha magas a belső elkötelezettség, így az ajánlási index is, a kollégák motiváltak a magas teljesítményre, ezáltal nőnek az üzleti eredmények és a minőség, a lánc végén pedig a fogyasztók is elégedettek, és továbbajánlják a terméket vagy szolgáltatást.