Az Európai Bizottság ugyan tudott a budapesti metrófelújítási tervekről, de az M3-as rekonstrukciója nem került bele a Brüsszellel a közlekedési projektekről 2014-ben kötött megállapodásba - tudta meg a Népszabadság. Ez lett volna a feltétele annak, hogy Magyarország pályázhasson uniós pénzre a metróberuházásához -  mondták el az ügyet ismerő bizottsági illetékesek a lapnak.

Eddig úgy tűnt, hogy az első lépéseken túl van a projekt, csak a konkrét kérelmet nem nyújtották még be a hatóságok. A fejlesztési tárcánál azt mondták a Népszabadság kérdésre, hogy a kormány elkötelezett az M3-as felújítása mellett, amiről jelenleg is tárgyal a Fővárosi Önkormányzattal és az EU-val.

Tarlós István főpolgármester a  múlt héten cáfolni igyekezett azt az értesülést, miszerint Budapestnek hitelt kellene felvennie a metróprojekthez. Egy uniós levére hivatkozva azt mondta, hogy az EU örömmel részt vesz az M3-as felújításának finanszírozásában. Csepregi Nándor, Lázár János kancelláriaminiszter helyettese viszont azt mondta erről a levélről, hogy abban kamatmentes hitelről van szó.

A főpolgármester és a fejlesztési tárca állításai között abban is ellentmondás van, hogy Tarlós szerint a támogatási kérelmet már benyújtotta a kormány, míg a minisztérium szerint ezt csak a beruházás vállalkozói szerződéseinek megkötése után teszik meg. A főváros azonban csak akkor tudja megkötni ezeket, ha megfelelő fedezetet tud felmutatni. Ez lenne az uniós támogatás

Tarlós a finanszírozási lyuk áthidalásához fedezetigazolást kért a kormánytól, de választ még nem kapott. A beruházás pénzügyi háttere így bizonytalan, a Népszabadság szerint semmi esély arra, hogy a terveknek megfelelően novemberben elinduljon a projekt. A főpolgármester azzal fenyegetőzött két évvel ezelőtt, hogy ha nem lesz pénzt a felújításra, akkor lesz, ami lesz, leállítja az M3-ast.