Miközben a kormányzat sorra nyitja meg a korábban bezárt mellékvasúti vonalakat, az Új Széchenyi terv azzal számol, hogy a jelenlegi 7200 kilométeres vasúti pálya legalább 6000 kilométerre csökken.
Arra a kérdésre, hogy ez esetben mi lesz a sorsa 1200 kilométer vasúti nyomvonallal, a fejlesztési tárcához tartozó közlekedési kormányzat azt a választ adta: a fejlesztési tárca természetesen minél kiterjedtebb és hatékonyan működtethető vasúti pályahálózat fenntartásában érdekelt.
Az Új Széchenyi terv viszont gyakorlatilag „beismeri”, hogy nem lehet fenntartani gazdaságtalan pályaszakaszokat, hiszen a dokumentum szerint a „vasúti pálya méretét a hosszú távú érdemi fenntarthatóság jegyében szükséges meghatározni.
További részletek a keddi Napi Gazdaságban.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.