Közel 2,3 millió darab tojás, mintegy 140 ezer kilogramm sonka és 1,5 millió darabnál is több húsvéti édesség fogyott az ünnepek előtt a Tescóban.

Az áruházlánc a nagyhéten több mint 32 millió darab árucikket értékesített, amelyek jelentős részéhez kedvezményt használtak fel a vásárlók, illetve 57 ezer nyugdíjas használt hűségkártyát a húsvétot megelőző utolsó kedden.

Az online szolgáltatáson keresztül rendelt termékek darabszáma 35-50 százalékkal emelkedett ebben az időszakban.

Így változtak az étkezési szokásaink: körkép a magyar húsipar helyzetéről

A magyar élelmiszeripar egyik fontos ágazata a húsipar, amely fejlődésének kezdete a XIX. század közepéig nyúlik vissza. A kezdetben háztáji termelést ekkor kezdték el a nagyobb, szervezettebb egységek felváltani, létrejöttek az első hazai szalámi- és húsfeldolgozó gyárak. Arról, hogy hogyan változott az elmúlt másfél évszázad során a hazai húsipar helyzete, a magyarok húsfogyasztási szokásai és melyek a főbb kiviteli célországaink, az alábbi összefoglalóban írtunk.

Ezek voltak a húsvét slágertermékei

Összesen 32,3 millió darab terméket vásároltak nagyhéten az üzletekben és online. Az idei húsvéti slágertermékek értékesítési mérlegéből kiderül:

  • mintegy 76 ezer tálcányi tojás;
  • 22,5 ezer kilogramm kalács;
  • közel 140 ezer kilogramm sonka;
  • 728 ezer darab csokinyúl;
  • és kis híján 840 ezer darab csokitojás;
  • 173 ezer csomó retek és több mint 145 ezer darab tormakrém fogyott.