A szabadidős programokat és kikapcsolódást kínáló ajánlatok népszerűségéből az látszik, hogy a rugalmasság, a lemondhatóság igénye és a megfelelő ár-érték arány továbbra is vezető tényezői a vásárlásoknak. Az emberek többsége a különböző akciókat, kuponokat és kedvezményeket kínáló oldalakon tervez költeni, a vásárlók továbbra is a megfizethető élményeket keresik – derül ki Bónusz Brigád és a GKID közös kutatásából.

Az emberek a koronavírus-járvány okozta karanténból szabadulva szívesen mennének utazni vagy élményeket gyűjteni, de a kedvezőtlen pénzügyi kilátások nem könnyítik meg a dolgukat. Jellemzően azok az utazások népszerűek, melyek rövidek, gyors feltöltődést, de programokkal teli napokat kínálnak: belföldön a legkelendőbbek a privát jakuzzis, wellness vagy akár sörfőzdelátogatással egybekötött hosszú hétvégék, 2-3 napos minipihenések. Az idei év legnépszerűbb belföldi útja egy inárcsi pihenés volt, míg második helyen a Balaton-felvidéken lévő Kapolcs meglátogatása végzett. Kedvelt volt még Bük, Szilvásvárad és Gyula is – állapította meg a felmérés, amely a Bónusz Brigád ajánlatait vizsgálta.

Pénzügyi tudatosság karácsonykor 

Ami a külföldi utakat illeti, az első helyen egy Plitvicei-tavi kirándulás végzett, majd egy Dubai-ba induló 8 napos luxusutazás. Az utazások mellett idén nagy szerepet kaptak az egy napos vagy akár csupán pár órás feltöltődések is: a legnépszerűbb egy dunai vacsorával egybekötött városnéző hajózás volt, egy évek óta népszerű gasztro-wellness is maradt az első háromban. 

Emellett egy balatoni vitorlázás és egy Tisza-tavi repülés volt a legnépszerűbb élmények között 2022-ben. A kulináris élmények terén a borkóstoló, a japán, mexikói és a klasszikus konyha kedvelői vásárolták a legtöbb ajánlatot a Bónusz Brigádon. 

Idén egyértelműen a pénzügyi tudatosság, az előre tervezés válik fontossá a karácsonyi ajándékok beszerzése során.

– állítja a kutatás. A pénzügyi tudatosság fejlődését mutatja az is a cég szerint, hogy nagyon népszerű az ajándékkártya: ezt azt jelezi, hogy az emberek már nem akarnak felesleges, nem vágyott dolgokat adni a másiknak, erre már nincs keret és igény.