Hazánkban az elmúlt évben a térség átlagához képest gyorsabb ütemben, 11 százalékponttal nőtt az internethasználók aránya, jelenleg a lakosság 48 százaléka, vagyis mintegy 1,9 millió magyar háztartás rendelkezik saját internetkapcsolattal - derül ki a GfK Csoport közel 17 000 közép- és kelet-európai válaszadó személyes megkérdezésével 2009 tavaszán készített felméréséből.

A magyar növekedés a jövőben megtorpanhat, egyrészt a gazdasági válság következményeként, másrészt a számítógéppel rendelkező és ahhoz értő lakosság arányának tetőzésével (úgynevezett digitális plafon) - írja a jelentés.

Év eleje óta rohamos ütemben terjed Magyarországon a mobil technológia, jellemző tendencia az is, hogy egyre nagyobb szerephez jutnak a több távközlési szolgáltatást - így vezetékes és mobiltelefont, televízió és internetszolgáltatást - is magukban foglaló, úgynevezett triple vagy 4 play csomagok.

A közép- és kelet-európai térség felnőtt lakosságának közel fele legalább havi rendszerességgel használja az internetet, szemben a 2008-as 40 százalékos értékkel - ezt tükrözik a számok. A statisztikát 70 százalékos aránnyal Észtország vezeti, őt 68 százalékkal Szlovénia, 55-60 százalékkal Litvánia, Lettország és Ausztria követi. A visegrádi országokban a lakosság 51-52 százaléka lép fel a világhálóra havonta legalább egyszer.

Macedóniában és Horvátországban az internetező felnőtt lakosság aránya meghaladja a 45 százalékot, míg a balkáni államok lakossága 31-35 százaléka netezik. A két sereghajtó Oroszország és Ukrajna, 2009 tavaszán az ukránok alig egyötöde használta a világhálót.