A Napi Gazdaság pénteki számának cikke

A kormány szándékai szerint a következő öt évben elkészül az M0 újabb, 7,1 kilométeres szakasza, ami a 11 és az M10-es utakat köti össze − legalábbis ez szerepel a kabinet most elfogadott, négy időszakra bontott és 2027-ig tartó gyorsforgalmi- és főúthálózat-fejlesztési programjában. Ezzel a korábbi kormányzatok is próbálkoztak már, de esetenként a környezetvédők falába ütköztek. A tervek szerint 2020-ra zárulna be a kör, az M10-es és az M1-es közötti 18 kilométeres szakaszt ugyanis eddig építenék meg.

Az M0 körgyűrű bezárása mellett a terv másik hozadéka lehet, hogy idővel a sztrádák mindegyike átlépi az országhatárt, illetve folytatódnak a kelet−nyugat irányú sztrádák építései is. Ezek közül legelőbb az M43-as autópálya Makó−országhatár közötti szakasza készül el, a tervek szerint 2016-ig. Még az első ciklusban megépül az M2-es autóút M0 és Vác közötti szakasza, ám innen csak a 2021−2024-es ciklusban építenék tovább a határig az 50 kilométeres etapot. Szintén 2016-ig készül el az M30-as autóút Tornyosnémeti−országhatár közötti szakasza, aminek folytatásán már dolgoznak Szlovákiában, bár a Miskolc és Szikszó közötti szakasz csak 2024-re épül meg.

A Debrecenben véget érő M35-ös várhatóan 2016-ban ér el a román határig. Várhatóan 2025 és 2027 között folytatódik az M6 építése is, s ekkor ez a sztráda is eléri majd az országhatárt. Mindeközben a az országot átszelő sztrádák, autóutak mellett a  "belső" gyűrű építése is folytatódik, ennek részeként épül meg például az M8 és az M9 több szakasza.