A lap információja szerint az ÁAK az elektronikus útdíjszedéssel foglalkozó szerdai szakmai fórumon arra kérte a flottakövető szolgáltatásokkal foglalkozó társaságokat, hogy saját műholdas járműkövető rendszereikkel vállaljanak szerepet a magyar útdíjrendszer július 1-jei bevezetésében, a későbbi működtetésében. Az elképzelések szerint a szakvállalkozások feladata az lenne, hogy a velük szerződéses kapcsolatban álló közúti fuvarozók teherautóira telepített fedélzeti berendezések fizetős útszakaszokon rögzített helyzetadatait átadják az ÁAK központjának - számol be a Népszabadság.

Az ötlet a szolgáltatók körében nem aratott sikert, az ÁAK a szakmai fórum után sem tett le reménybeli partnerei megszerzéséről.

QP | Quality Placement

Elképzelhető, hogy a vizitdíj-automatákhoz hasonló berendezéseken vehetnek majd szakaszjegyet a kamionosok az útdíjrendszer elindulása után. A Népszabadság korábban azt írta, hogy a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsiknak július 1-jétől kilométeralapon számlázó új útdíjrendszer kapcsán mintegy 300 benzinkút teljesen új berendezéseket kaphat: italautomata méretű kioszkokat vagy a shopok pultjain elférő tableteket. Ezeken az előre fizetős, eseti úthasználathoz szükséges "viszonylati jegyeket" lehet majd megvenni.