Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A két egyforma üzleti modellben működő német diszkont az árak alapján az elmúlt években majdnem olyan egyforma volt, mint két tojás. Az adatok arra az egyszerű tényre világítottak rá, hogy az élelmiszer kiskereskedelemben a nagy szereplők állandóan nézik egymást, és azonnal reagálnak is egymásra az árváltozásokkal - írja a G7, amely az extrém infláció hatására változást tapasztalt ebben.

A hírportál 2022. június 30-án gyűjtött adataiban a nagy bevásárlás összköltségében ugyan nem lett nagyobb a boltok közötti különbség, mint egy éve, de egyes termékek a különböző boltokban mégis sokkal nagyobb arányban mutatnak lényeges árkülönbségeket.

Az árstop hatása nem látható

Ha valaki végigjárná a vizsgált négy üzletet, és a 42 termék mindegyikét ott vásárolná meg, ahol az a legolcsóbb, akkor a végén több mint 9 százalékkal fizetne kevesebbet ahhoz képest, mintha erre nem figyelne oda, és csak a legolcsóbb boltba menne be.Mivel a bevásárlás összköltsége júniusban már 21-22 ezer forint volt, a fenti módszerrel 2 ezer forint körül lehetne most spórolni, ami már jelentős összeg. Korábban erre a sokkal egységesebb árképzések miatt esély sem lett volna.

Ha a teljes kosár költségét nézzük, akkor a hírportál (szubjektív, nem hivatalos) számításai szerint az éves élelmiszer-infláció jelenleg 29,4 százalék. Jól látszik, hogy most már olyan szinten vagyunk, ahol nem érdekes azon elmélkedni, hogy az árstop tényleg fogja-e az áremelkedés pár százalékát.