Az EASA március végén végzett biztonsági auditot a PLI-nél, és megállapította, hogy a korábban jelzett számos kifogása közül többet orvosolt a szervezet, vagy markáns javulást ért el. Lovas Károly hozzáfűzte: van jó néhány olyan probléma, amelynek megoldása - például a szakemberképzés - hosszabb időt vesz igénybe. Az európai felügyelet korábbi kifogásait orvosolva csökkentették a szakemberhiányt és beiskoláztak új dolgozókat. Várhatóan júniusban megkezdik annak a szakmaspecifikus szoftvernek a beszerzését is, amely lehetővé teszi a PLI-nél az Európai Unióban egységes adatkezelést. Az EASA a vizsgálat során megállapította, hogy az előző két évben végzett vizsgálatokhoz képest új problémák nem merültek fel, és a magyar hatóság minden szükséges erőforrást biztosít ahhoz, hogy megfeleljen az EASA elvárásainak. Az európai felügyelet ezért is járult hozzá ahhoz, hogy a PLI a nyár közepén beszámoljon az addig megtett lépésekről - mondta az NKH szakmai vezetője. Az EASA biztonsági auditja nélkül a magyar légijárművek csak külön európai uniós engedéllyel vehetnék igénybe az európai légteret.