A forgalom növekedése a vámbevételeken is érzékelhető, a Dél-Budapesti Adó- és Vámigazgatóságnál - ahol a legtöbb Kínából érkező import konténerárut vámkezelik - 2016 októberéig majdnem 10 milliárd forint vámbevétel keletkezett, 2017-ben ez a szám több mint 15 milliárd forintra emelkedett.
Arról is beszámoltak, hogy idén májustól rendszeresen érkeznek közvetlen tehervonatok Kínából, Xian és Changsha városából. A Kínával való közvetlen vasúti összeköttetésnek köszönhetően november 27-én pedig elindult Magyarországról az első export irányvonat Changsha városába.
Kapcsolódó
A konténerterminálok elsősorban a nagy európai kikötőkbe (például Hamburg, Koper, Pireusz) érkező árukat szállító úgynevezett irányvonatokat (nagy mennyiségű árut, több vasúti kocsin szállító közvetlen tehervonatokat) fogadják - olvasható a NAV közleményében.
Legolvasottabb
Eddig csak beszéltek róla, de most tényleg megindult a nagy hazavándorlás

Újabb 75 milliárd forint hitelt vett fel ma a magyar állam, ennyibe került

Zuhan a forint, nem állította meg a lejtőn az MNB

Földgáz: megkavarta az árakat az uniós bejelentés

Nyugdíjemelés: idén mások a szabályok, ezt érdemes észben tartani!

Amit Oroszország nem intézett el az ukrajnai háborúval, azt Kína pusztítja el

Máris fordult a forint
Orosz földgáz: Brüsszel enged, de Magyarország megütheti a bokáját
