A KRESZ ( Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása ) módosításával kapcsolatban három éve folynak az egyeztetések- mondta Révész Máriusz kormánybiztos az InfoRádión. Legutóbb az Országos Balesetmegőrzési Bizottság (OBB) volt, amely végigtárgyalta az anyagot. Ennek során hét vagy nyolc pontban további kérdések merültek föl, ezért Halmosi Zsolt vezérőrnaggyal, az OBB vezetőjével abban állapodtak meg, hogy hamarosan egyeztetnek a vitás kérdésekről.

Valamennyi kerékpáros szervezet fontos kérése, hogy a kötelező kerékpárút-használatot el kell törölni, mivel a gyakorlott kerékpárosok nagyobb veszélyben érzik magukat a családok, kisgyerekek között, különösen a keskeny, rossz állapotú kerékpárutakon, mint az autóút szélén kerékpározva. Ez pedig egybevág a baleseti statisztikákkal is, különösen a városokban, ahol a kerékpárutakat a járdán vezetik.

QP | Quality Placement

A KRESZ módosítása nemcsak e miatt szükséges, hanem mert rengeteg új elektromos mikromobilitási közlekedési eszköz jelent meg, elég csak az elektromos rollerekre gondolni, és ezeknek a szabályozását is valahogy meg kell határozni.

Bízom benne, hogy az OBB-vel történt egyeztetés után most már végre lesz egy olyan csomag, ami elfogadható lesz mindenki számára - fogalmazott Révész Máriusz.

Elmondása nemrégiben készítettek Fürjes Balázsék államtitkárságával egy közös kormány-előterjesztést, amiben kérik a kormányt, hogy döntsön arról, hogy legyen Giro d’Italia 2022-ben Budapesten-e vagy sem. A versenynek komoly anyagi vonzata van, ugyanakkor a kormánybiztos meggyőződése, hogy a turizmusra pozitív hatással lenne.

Nem szabad azonban arról sem megfeledkezni, hogy 2022 áprilisában országgyűlési választások leszek, és ha ennek a politika nekifeszül, és például a budapesti önkormányzatok nem támogatják, különböző engedélyekkel megnehezítik a verseny szervezését, akkor talán mégsem lenne érdemes belevágni - tette hozzá a politikus, aki ezzel együtt bízik abban, hogy a kormány pozitívan dönt a versenyről.