Alighogy bejelentette Karácsony Gergely főpolgármester, hogy elindul az ellenzék miniszterelnök-jelölti előválasztásán, máris ellepték a közösségi médiát azok a videók, amelyek azt sugallják: Karácsony Gergely valójában Gyurcsány Ferenc embere. A Facebook hivatalos nyilvántartása szerint május 15-e óta a Fidesz kétszer is kiemelte pénzért a videót: eddig 1,45 milliót költve rá - írja a Népszava.

Összesen hét nap alatt majd hétmilliót (pontosan 6,8 millió forintot) költött reklámra a közösségi médiában a kormánypárt, ami ezen a felületen kiemelkedően nagy összegnek számít. A film eddig több mint egymilliószor jelent meg, és elsősorban a fővárosi és a Pest megyei lakosságot érték el, ahol a felmérések szerint a kormányoldal rosszul áll.

QP | Quality Placement

A videók feltűntek a legnagyobb videómegosztón, a YouTube-on is, ám a költségekről itt nem áll rendelkezésre adat, de az látszik, hogy csaknem kétmillió megtekintésnél járnak. Bár összevetve azzal, hogy a kormányzat mennyit költ kommunikációra – a K-Monitor összesítése szerint december óta 28 milliárd forintot –, a Facebooknak most fizetett pénz kevésnek tűnik, valójában a közösségi médiumon 6,8 millió forint hatalmas összeg. Ugyanis itt pár tízezer forintért jelentős tömeget lehet elérni